Miksei voisi elää ilman unia

150px-The_Scream2.jpg

Painajaisiini on noussut tällä viikolla uusia teemoja: Henkeni uhkaaminen ja kouluajat. Heräsin ties monennenko kerran sekaisena painajaisesta. Tällä kertaa ei tarvinnut huutaa taikka tiputtautua sängystä herätäkseni. Pääsin pois unesta, koska kivut olivat niin kestämättömät. Tunnen olevani hereillä, vartalo tulessa, hengitys sattuu, en tiedä miten päin olen, missä olen ja milloin olen. Hahmotan todellisuuden vähitellen, missä ikkuna on, missä lähin seinä, minne päin voin nousta törmäämättä johonkin.

Nousen ylös, jääkaapille, mandariini, istuudun koneen eteen. Aivot lataavat hitaasti ruksuttaen perussetin, olen toimintakykyinen. Vartalo jäähtyy, hengitys käy helpommaksi, kauhu alkaa hellittää, tunnen olevani turvassa. Laitan soimaan 50- ja 60-lukujen iskelmiä. Tulee turvallisempi fiilis. Alan toipua hiljalleen.

Andy Williams - On A Wonderful Day like Today

Kunpa elämäni sujuisi kuin Andyn laulussa.

- Johannes -

Edit:

Palaan nukkumaan, jotta jaksaisin terapiaan. Virheliike. Painajainen toistuu moninverroin kaameampana. Pahempana kuin kertaakaan tänä keväänä. Huudan unessa: "Herättäkää minut Jumalan nimeen". Veljeni saa minut vähitellen hereille, mutta eihän veljeni asu täällä. Olenkin laskeutunut helvetin alemmalle tasolle. Tästä ei tule mitään. En voi selviytyä. Koetan löytää jonkin kiinnekohdan, linkin oikeaan todellisuuteen. En tiedä mikä se on, oli, olen yhtäkkiä hereillä. Oikeasti. Kenties unen loppu oli liikaa minulle ja unohdin sen armeliaasti. 

Voi että, viimeistä terapiaistuntoa, jälkimmäisessä unessa tuli esiin lukuisia paljastavia elementtejä. Pelkoa pelon päälle ja yksittäisiä muistoja lapsuudesta. Minun pitäisi purkaa ne, kuulla kommentteja, mutta tämä blogi on niille liian yleinen forumi.

Tästä tulee ns. huono päivä. Terapiaan taksilla, loppupäivä kotona. Unohdettava pelaaminen ja ystävien tapaaminen. Kunhan en vain tarttuisi terapian jälkeen tuoppiin Räkälässä päästäkseni karkuun unta ja edelleen jatkuvaa fyysistä kipua ja pakokauhua.

Kahvinkeittoon. Kädet tärisee ...