Hei


Tämmöisen löysin Briniltä.


Mitä teit tasan vuorokausi sitten?
- Istuin läppärin äärellä kuuntelemassa Tuomas Enbusken uusinta ohjelmaa evoluutioteoriasta. Pidän suunnattomasti Enbusken fiksuista keskustelutuokioista.

Kuinka tutustuit henkilöön, joka on kännykkäsi numeroluettelossa seitsemäntenä?
- Harrastuksen kautta ja hän harjoitteli myymälässäni.

Onko sinulla paljon rutiineja?
- Nuorena mä pyrin niistä tietoisesti eroon osana kapinaa, mutta depressivisenä ne tuovat arvokasta turvaa edes pikkuasioissa. Suhtautumiseni rutiineihin on muuttunut juuri sellaiseksi mitä vastaan mä nostin joskus 20v sitten keskisormea.

Oletko rehellinen?
- Usein juuri väärässä paikassa väärään aikaan. Mä arvostan rehellisyyttä. Tykkään toisaalta värittää tarinoita.

Miksi asut siellä missä asut?
- Tiesin eron myötä joutuvani Suorittajan ex-asunnosta helvettiin ja pistin hakemuksen kaupungille vain kuukausi ennen lähtöä. Oli pakko ottaa mitä sai, enkä ole kyennyt muuttamaan pois, vaikken ole koskaan viihtynyt tässä asunnossa.

Osaatko sanoa (kalenteriin katsomatta) monesko päivä tänään on?
- Osaan, koska varasin äsken pesutuvassa pyykkivuoron.

Koska viimeksi teit itse ruokaa?
- Maanantaina poropataa iltaysiksi, jota aion syödä vielä huomenna.

Muistatko minkä CD:n ostit ensimmäiseksi?
- Ei mitään mielikuvaa. Ekan älppärin muistan. Se oli uskonnollista Elvistä. Mä luulin 11v kaiken Elviksen olevan rokkenrollia.

Millaisessa asennossa olet tällä hetkellä?
- Mun mieliasento sohvalla eli jalat inkkarityyliin ristissä läppärin äärelle kumartuneena.

Millainen perheesi on? Keitä siihen kuuluu?
- Minä ja jo itsekseen asuva lapseni. Haluaisin perheen.

Mitä haluaisit huomenna tapahtuvan?
- Jotta jännitys helpottaisi tämänpäiväisestä ja lapsen vierailu sujuisi iloisesti.

Kuinka paljon salaisuuksia sinulla on?
- Liikaa. Pahimpia en muista edes itse. Joitakin vien hautaan mukanani.

Näetkö paljon unia? Kerro viimeisin.
- Mä elän unissa. Näen unisarjoja, jotka saattavat jatkua vuosikymmenestä toiseen. Viime yönä jatkui eräs inttisarja, joka käynnistyi intissä jatkuen saman juonenkaaren mukaan yhä vaan. Voi kun ne osaisi kirjoittaa ylös valvetilassa.

Oletko enemmän ujo kuin villi?
- Sekä että.

Aistitko, jos sinua tuijotetaan?
- Jep ja mä jopa pyrin tähän usein pukeutumiseni vuoksi.

Ketä kättelit viimeksi?
- Eilen lastani jännittävän lautapelin jälkeen. Onnittelin voitosta.

Mitä näet kun suljet silmät?
- Hopeaa mustalla taustalla. Kazimir Malevitšia.

Kuinka monet kengät omistat?
- Käyttöasteen mukaan: Sotilassaappaat (ratsusaapastyyppiset), sotilasmaihinnousukengät (baarikengät), Nokian mustat kumisaappaat (pihakengät), ruskeat kesäkävelykengät, ikivanhat sotilasmaihinnousukengät (Nää punkvanhukset ei edes kulu millään), sisälenkkikengät (pölyttyneet yli 10 vuotta).

Kuinka suuren joukon edessä olet esiintynyt?
- Komppania / satoja siviili-ihmisiä / TV- ja radiohaastatteluja, eikä edes jännittänyt kuin hiukan.

Mikä oli päivän paras juttu?
- Miesnaisen puhelu: Houkutteli mut kaupunkiin, tarjosi pizzan ja vei kuuntelemaan kiinnostavaa kabinettiesitelmää. Kiitos hänelle.

Luokitteletko ihmisiä?
- Luokittelen, vaikka pyrinkin ajattelemaan, ettei ulkoasu vielä kerro mitään ihmisestä itsestään. Kyllä, mä inhoan joitakin ihmisiä kympillä.

Kuinka korkealta katselet maailmaa?
- Pituutta vajaat 180.

Onko sinulla lemmikkieläimiä?
- Ei enää. Hankin kenties vielä joskus.

Kerro joku viehättävä piirre ihmisessä?
- Uteliaisuus maailmaa kohtaan ja itseironia.

Oletko tullut enemmän äitiin vai isään?
- Näytän faijalta ja olen kuin mutsi.

Uskotko ihmeisiin?
- Millaisiin ihmeisiin? Enpä kai. Uskonnollisilla ihmeillä on selkeä syy ja peruste. Helvetin hyvää tuuria voi esiintyä, kuten Hitlerillä kuuluisassa pommiattentaatissa.

Kumpi on kiireisempää aikaa; arki vai viikonloppu?
- Arki. En mä kiireinen enää ole.

Olitko iloinen herätessäsi aamulla?
- En todellakaan. En olisi halunnut herätä lainkaan.

Oletko tavannut isovanhempiesi vanhempia?
- Toisen isoisäni isän olen nähnyt pikkupoikana ja muistankin hänet.

Mikä tappaa kiinnostuksen (ihmisistä puhuttaessa)?
- Mä olen kovin kiinnostunut yleensä kaikista ihmisistä, koska kaikilla on tarina ja kaikki tietävät paljon jostain. On tosin olemassa harvinaisia ihmisiä, joilla ei ole noita ominaisuuksia.

Oletko kateellinen muille ihmisille?
- Olen, koska oma elämä menee päin vittua.

Oletko ollut kirpparilla myymässä?
- En. Olen vienyt paljon tavaraa divareihin.

Koska eletään elämän parasta aikaa?
- Joka ikinen hetki. Tämän kun oppisi!

Kuinka monta serkkua sinulla on?
- Rehellisesti: Mä en tiedä. En todellakaan tiedä. Kertoo jotakin suvuistani molemmilta puolilta.

Kirjoitatko päiväkirjaa?
- Tätä blogia. Vuoden alussa aloitin ytimekkään kalenteripäiväkirjan.

Koska olet viimeksi itkenyt?
- Tänään äänettömästi terapiassa ymmärtäessäni uusia syitä sille miksi pelkään ja jännitän nyt niin paljon ja miksen saa mitään aikaan möykkäreiden kanssa ja miksi he mua niin riepovat.

Mikä muistuttaa viime kesästä?
- Oliko sellainen.

Olemmeko kaikki jollekin tai jotenkin korvaamattomia?
- Olemme lähimmäisillemme.

Kuvaile hiustesi luonnollista väriä.
- Pikkupojan oljenvalkeista melkein mustiksi.

Kenen nimipäivä on syntymäpäivänäsi?
- Johanneksen. Luterilaisesta en tiedä, enkä jaksa katsoa. Ääh. Sinin päivä, josta tulee mieleen eräs henkilö, jota en ole koskaan tavannut, mutta aion vielä tavata joskus.

Oletko koskaan käynyt vessassa elokuvateatterissa leffan aikana?
- Jaa'a. En ole. Muista syistä olen poistunut silloin tällöin, kuten monesti huomauttamaan, ettei filmiä ole tarkennettu oikein. Sadat vaan kärsii ja mä pomppaan parin minuutin jälkeen ylös ja ulos, että saatana kun saamatonta porukkaa. Kävin joskus kattoon Hesan elokuva-arkistossa 5-10 leffaa viikossa. Siellä ei ollut onneksi tätä ongelmaa.

Onko sisäinen kauneus vain rumien puhetta?
- Ei todellakaan. Sisäinen heijastuu ulos. Missit erikseen.

Menetkö koskaan nukkumaan meikit naamassa?
- Mut on meikattu pari kertaa. Menin varmaan.

Osaatko keittää riisiä?
- Öö. Tietenkin osaan.

Pidätkö yksinäisyydestä?
- Pidän, jos se on valittua, ei pakotettua.

Onko sinulla unelmia?
- On.

Lempivuodenaikasi?
- Syksy.


- Johannes -