Hei


Kuuntelen nykyisin herättyäni radio Peiliä. Toi onkin kenties yksi vahvimmista arjessa viihtymistä edistävistä jutuista, joita olen kehittänyt viime kuukausina. Radiota kuunnellessa voi tehdä samalla muutakin napaten sivusta mieleen erilaisia pointteja soljuvasta radiopuheesta. Radio Peili, koska siellä ei soiteta musiikkia, vaan puhutaan asiaa ja käsitellään uutisia välillä hieman syvällisemminkin. Keskustelen usein itseni kanssa radion innoittamana, olen hivenen enemmän elossa kuin pelkästään muutoin itsekseni nyhjöttäessä. (Televisiota en halua takaisin elämääni.)

Mutta, nyt vääntyy hymy kasvoille, kuuntelen parhaillani Kata Kärkkäisen synttärihaastattelua. Luoja, miten ihana nainen. Tuollaisen kuin saisi elämäänsä. Arvostan aina sanavalmiita, älykkäitä ja impulsiivisia & rehellisiä naisia. Seitsemän vuotta terapiassa, jospa mulle riittäisi vähempi aika. Kuinkahan moni paniikkihäiriö-, ja ahdistusmasennuspotilas vieroksuu lääkkeitä ja pyrkii tulemaan toimeen mahdollisemman vähällä lääkityksellä, kuten Kata sanojensa mukaan. Mutta musta on erinomainen merkki, että mä reagoin näin jonkun ihmisen haastatteluun. Ihastun ja innostun, ajattelen mitä mulla saattaisi vielä kerran olla elämässäni pelkän voivottelun sijaan.

- Johannes -