Hei

 

Viikko oli karmea aamuun saakka. Kumppanini suostutteli mut ottamaan illalla puolikkaan nukahtamislääkkeen. Toimi. Sain nukuttua heräilemättä aamuyhdeksään. Mikä levollinen tunne. Lihaksetkin rentoina eikä jäykkinä levottomuudesta & sätkimisestä. Lojuttiin sylikkäin, rakasteltiin ihanasti. Kiva päivä edessä tapahtumineen. Lomaa!

Mutta.

Kumppanilla paloi hermo autoon heti siihen noustuamme. Hän ajautuu toisinaan totaaliseen paniikkivihaan kykenemättä harkitsemaan lainkaan omia tekojaan. Sattui sitä sun tätä ja lopuksi yrittäessäni auttaa parkkipaikkan etsimisessä hänellä paloi proppu lopullisesti pysäyttäen auton keskelle katua huutaen: "Nyt sä saat ajaa." Minä koetin vielä kerran rauhallisesti selittää mitä sanoin, mutta vastineeksi pelkkää huutoa ja silmien leiskuntaa. Nousin ulos autosta: "Vittu! Ihan sama." Juoksin tänne, pakkaan kamani ja lähden. Mä en jaksa, vaikka hän jaksaa mun ongelmia kärsivällisesti, näitä äkillisiä vihanpurkauksia. Mulla nousee liikaa muistoja ja kehollisia reaktioita lapsuuden kotioloista. En kestä.

Tämä ei ole viisasta. tiedän, mutta minä en jaksa kerta toisensa jälkeen sovitella näitä jälkikäteen, sovintoseksiä ja pakonomaista tunnetta, ettei mitään olisikaan tapahtunut. Hän unohtaa saman tien, minä en pysty reaktioitteni vuoksi. Mun pitää aina käyttää vähintään vuorokausi päästäkseni eroon lapsuuden muistojen aiheuttamasta kehollisesta ja  mielellisestä sekasorrosta. Vittu saatana.

Mun olisi parempi, jos mahdollista, lähteä heti tilanteesta merkkien noustessa, mutta en voi, koska silloin kumppani vaan hermostuisi entistä enemmän. Mitä tahansa teen tai miten tahansa koetan rauhoittaa, niin tilanne vaan pahenee pahenemistaan räjähtäen lopulta käsille.

Pari viikkoa mennyt totaalisen vituilleen ja tämä ainoa mukava aamukin päättyi tunkiolle kananlentona. Meen kotikaupunkiin, en, syö, en nuku, en ota lääkkeitä ja meen sairaalaan kun vielä viime voimilla jaksan. Loppurahat menee matkalippuun. Tyhmää. Joo. Mutten jaksa.

Eniten vituttaa kun ei ole ikinä varaan tällaiseen. Rauhoittuisin kun lähtisin tunnin parin ajelulle. Custom rauhoittaa.

 

- Johannes -