Huomenta

Kaikenlaista sekä huonoa että hyvää ehti tapahtua eilisen seesteisen aamun jälkeen. Siitä lisää illalla.

786287.jpg

Mä olen miettinyt viime päivinä yhä vakavammin vanhaa haavettani askeettisesta asumisesta luonnon keskellä. Tutkin illalla Pirkanmaan omakotitalo- ja mökkitarjontaa. Läheltä Tamperetta en saisi ostettua nykyisillä tuloilla minkäänlaista paikkaa, mutta jo Virroilta saisin hankittua vaikka minkälaisia rintamamiestalo-tyyppisiä koteja. Mä kun en kaipaa oikeastaan kuin sähköt. Juoksevasta vedestäkään niin väliä loppujen lopuksi, jos sauna löytyy.

786288.jpg

Mutta

Tein yllätävän löydön. Tollainen ihana mökki kahden kilometrin päässä Tampereen juna-asemalta. Juokseva vesi, sisävessa, suihku, sähkölämmitys ja vieläpä oma puutarha. Neliöitä pienenlaisesti, mutta puutetta korvaa hieno parvi, jonne mahtuisi parisänky lipastoineen kaikkineen.

Mutta

Siellä ei saa asua talvella, koska se on siirtolapuutarhamökki. Jeesus. Mikä tällainen laki oikein on.
Kysyin asiaa äsken välittäjältä. Mulle toi ois loistoratkaisu! Luontoa, rauhaa, mukavuudet, oma puutarha ja vaikka mitä. Pihalla grilli, tilaa harjoitella liikuntaa ja pitää tulevaa moottoripyörää. Hemmetti Suomea ja asetuksia.

Tulisivatko poliisit häätämään minut syyspakkasilta hankeen mun omasta lämpimästä kodista, koska rikkoisin lakia asumalla siirtolapuutarhamökissä.

- Johannes -