Moi

Mansen reissusta ja absolutismin surkeasta epäonnistumisesta analyysia varmaankin illalla.
Siittä huolimatta koen oloni seesteiseksi.
Onnellisin hetki Mansessa oli kun makasin yksin ystäväni kotona 
sängyllä kuunnellen tangoa ja itkien hyvää oloani. Jotakin lienee loksahtanut paikoilleen.

Tähän väliin Minhiltä ja Helenalta löytämäni meemi.

OLEN: Suihkunraikas ja seesteinen.
TEEN: Sairastan. Matkustelen Manseen ja katson tietsikalta tv-sarjoja sekä luen blogeja.
OSAAN: Ajatella avarasti, olla ystävällinen ja idearikas.
KYTTÄÄN: Vatsaani. Miten tavallista.
SALAILEN: Jatkuvia rahahuolia, joskus juomieni tuoppien määrää, depressiotani.
KÄYTÄN: Mielialalääkettä.
OLEN HAKA (MISSÄ): Tää on vaikea, mikä paljastaa minusta paljon. Ihmisenä.
OLEN SURKEA (MISSÄ): Ihmisenä. Heti löytyi vastaus.
OLEN PARHAIMMILLANI: Hyväntuulisena nauravaisena omana itsenäni.
TOIVEAMMATTI?: Musketöörirykmentin komentaja 1700-luvulla.
TAIVAS VAI HELVETTI?: Taivas varmaankin kirkkoni opetusten mukaan.
MIKÄ VIHANNES OLISIT?: Onko porkkana vihannes.
EKA KERTA? Vanhempana kuin muut. Ekan pizzan söin vasta lukiossa.
TIEDÄTKÖ KUINKA PAHALLE MÄTÄMUNA HAISEE?: Jep.
LEMPIPLANEETTA?: Tää missä me eletään.
MINNE ET HALUAISI JOUTUA?: Vaikea. Olen niin utelias, että menisin vaikka keskelle hurrikaania.
MINNE HALUAISIT JOUTUA?: Katso edellistä.
MISTÄPÄIN TULEE PARAS RUOKA?: Intiasta ja Nepalista. Nam.
ENTÄ VIINI?: Lasista tuota nautin tai suoraan pullon suusta.
VILLEIN UNESI? En mä halua jakaa tällaista. Näen unia joka yö.
MINKÄ HUONEKALUN OLET ONNISTUNUT RIKKOMAAN?: Tuolin, useita peilejä yms.
OLETKO TOIMINTAKYKYINEN UNISSASI TS. PUHUTKO, KÄVELETKÖ..?: En.
MINKÄ MAALAISEKSI SINUA LUULLAAN ULKOMAILLA? Monesti tullaan kysyyn kelloa taikka osoitetta eli paikalliseksi yleensä. En ole käynyt Euroopan ulkopuolella.
ONKO HAPANKAALI HYVÄÄ?: On, mutten saa syödä sitä enää. Nyyh.
MIKÄ OLIT EDELLISESSÄ ELÄMÄSSÄSI?: Ei mulla ole ollut edellistä elämää. Jos olis, niin SS mies ja sitä ennen tasankointiaani ja sitä ennen kiinalainen puutarhuri jne.
ENTÄ MIKÄ OLET TULEVASSA ELÄMÄSSÄSI?: Onnellisempi kuin nyt.
MITEN HOROSKOOPPISI IHMISKUVAUS OSUU KOHDALLASI OIKEAAN? En mä tiedä tai muista noita karttoja, mitä mulle on tehty. Ei kiinnosta oikeastaan.
KOSKA ON SURINAMIN KANSALLISPÄIVÄ?: Mitä väliä, oikeesti.
IHANNEMIEHESI / NAISESI?: Älykäs, voimakastahtoinen ja humaanin hellä friikki.
MITÄ MIELTÄ OLET NYKYISESTÄ MAAILMANTILANTEESTA?: En halua ajatella. Vituiks menee ihmiskunnalla.
ONKO MAAILMANKAIKKEUDESSA ELÄMÄÄ (MAAPALLON LISÄKSI)?: Universumi on niin käsittämättömän laaja, että olisi aikamoista itsekeskeisyyttä olettaa ettei olisi.
MITÄ TEIT ENNEN KUIN LYSÄHDIT TIETOKONEELLE?: Kävin suihkussa.
ENTÄ MITÄPÄ TEET SEURAAVAKSI?: Apteekkiin ja kauppaan.
PARASTA MAAILMASSA?: Rakkaus. Se on kaikki.
MIKÄ ASIA OLI KESKIAJALLA PAREMMIN KUIN NYT? Luontoa oli jäljellä huisisti enemmän ja ihminen eli lähempänä luontoa. Myytitkin oli selkeästi myyttejä ja metsissä asui kaikenlaisia olentoja.
ENTÄ ANTIIKISSA?: Kaikki vielä upeammin kuin keskiajalla. Mä en suuremmin arvosta modernia eli mun mielestä olis ollu parempi ilman teollisteknistä kehitystä.
JA KIVIKAUDELLA?: Minne asti tää menee. Ajatelkaapa, että intiaanit eli kivikaudella. Kuinka rikkaan kulttuurin hekin loivat, ei mitään luolamiehiä.
MISSÄ MENEE RAJA?: Ettei loukata toisia.
OLETKO JOSKUS PUDONNUT JOSTAIN?: Sängystä, portailta, laiturilta, tuolilta yms.
INTOHIMOSI?: Ei tunnu nyt juuri miltään, mut ennen sairastumista uiminen, seksi, hyvä ruoka, hyvät kirjat ja leffat, tuulen suhina lehvistössä.
ONKO MAAILMANKAIKKEUDESSA JÄRJESTYSTÄ?: On, mutta entropia voittaa lopultakin joskus 10 potenssiin 400 vuoden kuluttua. Ei ihan heti.
OVATKO MATTI & MERVI YHDESSÄ JUURI NYT?: Argh. Eivät kenties tiedä itsekään.
MAINITSE 3 SUOMEN PARASTA PAIKKAA?: Mökkilaiturit kesällä, metsät milloin vaan ja oma koti.
OLETKO KOKENUT MITÄÄN YLILUONNOLLISTA?: Olen ja usein.
MIKSI TAIVAS ON SININEN?: Siis välillä. En mä tiedä, valo taittuu silleen osuessaan ilmakehään.
PARIS VAI NICOLE?: Kumpikin yhtäaikaa, niin pääsis kirjoittaan paljastuskirjan ja rikastuisin.
OLIKO LORDI PARAS? Hallelujaa. Ehdottomasti.
OLETKO TEHNYT MITÄÄN LUVATONTA?: Alinomaa jotain pientä.
LEMPIRAVINTOLASI?: Niin monta erinomaista intialaista ja nepalilaista.
KISSA VAI KOIRA?: Kissa, jollen olisi allerginen. Pelkään koiria, ne on susia.
OLETKO YRITTÄNYT ULKOILUTTAA USEAMPAA KISSAA YHTÄ AIKAA?: En.
SAAMMEKO ILMOITTAA SINUT SYKSYN BB:IIN (BIG BROTHER)?: Mä varmaan joutuisin ekana ulos.
OLETKO KOSKAAN VAIHTANUT VAUVALLE VAIPPOJA?: Isänä, joo. Mä en ymmärrä mitä inhaa siinä ois kuten jotkut ajattelee.
ERIKOISIN PAIKKA MISSÄ OLET NUKKUNUT?: Puussa, kiipeilytelineessä, katolla.
OLETKO KOSKAAN OLLUT "HIRVEESSÄ JIIRISSÄ"?: En ymmärrä.
OLETKO KOSKAAN JOUTUNUT PULAAN? Monesti ja silti elossa. Hienoa.
AIOTKOS ÄÄNESTÄÄ ENSI EDUSKUNTAVAALEISSA?: Aion
MISTÄ TIEDEKUNNASTA LÖYTYY OUDOIMMAT TYYPIT?: Ei taida riippua tiedekunnasta.
OLETKO ITSE TYYPILLINEN ALASI EDUSTAJA?: Onko mulla joku ala.
VASTENMIELISIN TYÖ, JOTA OLET KOSKAAN TEHNYT?: Olen tykännyt kaikista.
OLETKO TILANNUT MITÄÄN TV-SHOPISTA?: En
KUULUISIN / SUURIN JULKKIS, KENET OLET NÄHNYT?: Noita kotimaisia muusikkoja enemmänkin.
LAITA OIKEAAN JÄRJESTYKSEEN: KESSU, KENTSU, VÄNSKÄ, LUTI: Kessu, vänskä, luti ja kentsu.
MIKSI IHMISELLÄ ON UMPISUOLI?: Joku geneettinen muinaisjäänne.
ENTÄS KULMAKARVAT?: Suojelee silmiä ja komistaa kasvoja.
TYPERIN ASIA, JOSTA OLET KILPAILLUT?: En onneksi muista.
SUOLAINEN VAI MAKEA?: Suolainen.
SELITÄ AIKA: Sitä ei ole olemassa, on ainoastaan tapahtumajärjestys.
PISIN MATKA, JONKA OLET KÄVELLYT?: Puolijuoksua 60 kilsaa intin varusteissa. Ihme kyllä jaksoin kunnialla loppuun saakka.
MIHIN KUNINGASPERHEESEEN HALUAISIT KUULUA?: Bonapartein. Vaatisin Ranskan kruunua.
TYPERIMMÄN NÄKÖINEN TRENDIVILLITYS, JONKA MUISTAT ? Kasarimeininki.
KUINKA SYVÄLLÄ / ALHAALLA OLET KÄYNYT? Liian, olen silti hengissä. Kiitos suojelusenkelille!
KOSKA KÄVIT VIIMEKSI LENKILLÄ? Marraskuussa.
ELÄTKÖ VANHEMMAKSI KUIN SUOMALAISET KESKIMÄÄRIN?: Hah.
OLETKO OLLUT TULIPALOSSA?: En sattumanvaraisessa. Intissä harjoiteltiin liekkien keskellä.
HUONOIN NÄKEMÄSI ELOKUVA, JONKA OLET KUITENKIN KATSONUT LOPPUUN ASTI? Liian monta, ekana tulee mieleen Kolmastoista soturi.
OLETKO KOSKAAN JOUTUNUT ROSVOTUKSI TAI HYÖKKÄYKSEN KOHTEEKSI?: Jep ja edelleen hengissä. Pelottavaa oli.
KAAMEIN KÄMPPISKOKEMUS: Suljetulle osastolle olis pitäny toimittaa ainakin yksi tyyppi.
MITÄ ASENNEVAMMOJA SINULLA ON? Monia, mutta tykkään huomata olevani väärässä ennakkoluuloineni.
KEIHIN SUHTAUDUT ENNAKKOLUULOISESTI?: En halua ryhtyä poliittisesti epäkorrektiksi.
ONKO TV-LUPA MAKSETTU?: Ei oo telkkaa. Sit ku digiaika koittaa, ostan halvan taulutelkan ilman digiboksia leffoja varten.
SAAKO KÄSIALASTASI TOLKKUA?: Saa.
MINKÄ MERKKISILLÄ AUTOILLA OLET AJANUT ? Mikä tää kysymys on? Haluaisin ajaa useammin urheiluautolla. Jäin koukkuun yhdestä viikonlopusta.
OLETKO KOSKAAN JOUTUNUT TOSITILANTEESEEN JA JOS NIIN MISSÄ: Siis täh. Mua on ammuttu (ei osunut), olen kantanut ystäväni ruumista tikapuita alas, olen sattunut tuntemattomien ja ystävän elvytystilanteeseen, olen ollut itse hiuskarvan verran hengissä, olen ollut mukana muutamassa kahakassa ja miekkarissa, poliisiväkivallan kohteena ja silleen ... (Lasketaanko lapsuusajan kotiväkivalta) ja kyllä, minulla on ollut onni rakkauden kanssa useamman vuoden ajan eli tositilanne.
MITÄ HALUAISIT TUNNUSTAA MUILLE TÄSSÄ JA NYT?: Että olen epäonnistunut surkeasti absolutismissa. Kesti kolme päivää. Haluaisin olla terve, terve, terve, terve, terve ...

- Johannes -