Hei

00293033.jpg


En ole jaksanut oikeastaan yhtään mitään. Viime viikolla jäin menemättä terapiaan kahdesti, koska en päässyt sängystä ylös. Torstaina vitutti koko masennus niin, että menin baariin juodakseni pään täyteen. En vaan kestänyt enää yhtään yksinäistä tympeää iltaa kotona omien ajatusteni seurassa. Perjantaina ilmaiset bileet ja kolme bändiä. Mikäs siinä juodessa tarjottua olutta ja seurustellessa tuntemattomien ihmisten kanssa bisneskuvioista. Paskat. Nukuin myös viikonlopun.

malevich.black-square.jpg

Puhuimme eilen terapiassa (Mä nuokuin unisena) mistä tämä vitutus ja väsymys voisi johtua. Kuulunee vaiheeseen, jossa sallin itselleni pahastumisen ja pettymisen ja yleensä kielteiset tunteet. Tunnen enemmän "miltä minusta tuntuu" sen sijaan "mitä minun odotetaan tuntevan". En jaksaisi, mutta ilman ei parane, eikä kuoriudu rehelliseksi minäkuvaksi, tuntevaksi subjektiksi. Lapsuudessahan itsenäisistä tunteista sai ainoastaan tukkapöllyä. Kaikki hyvin kun jaksoi hymyillä iloisesti ja käyttäytyä kuin 50-luvun käytösoppaassa. Niin, että haistakaa vaan paska kaikki! Uups.

h.malevich.circle.jpg

Prätkäkaveri ajaa mun luo torstaiksi. Olisi tarkoitus jatkaa perjantaina Manseen minä sissybarilla. Murinaa, surinaa ja bensankatkua. Toisaalta lupasin keväällä vierailla tänä viikonloppuna exäni Lumikon luona. Minulla ei olisi varaa kumpaankaan, terapeuttini oli samaa mieltä, etten kenties jaksa ja pitäisi muutenkin opetella ajattelemaan mitä MINÄ haluan. En minä tiedä. Haluaisin lojua mökkilaiturilla pilviä katsellen, uinahtaa välillä ja kömpiä illaksi saunan lauteille.

En osaa löytää keskitietä. En saa mitä haluan, en halua mitä saisin, enkä ole siten tyytyväinen yhtään mihinkään. Tällä hetkellä. Tulkitsen tilanteita traumojeni kautta, väsyttää oppia pois virheellisistä tulkinnoista, enkä jaksaisi millään odottaa maaliin saakka. Oman itsensä rehellisemmin näkeminen uuvuttaa.

h.malevich.drawing.jpg

Kaipa tää menee ohi, se menee ohi.

- Johannes -

PS
Musta tuntuu kuin olisin lopussa. Tiedän, etten ole. Siltä tuntuu. Joskus 90-luvulla kävin upeassa Malevits-näyttelyssä Hesassa. Jälleen yksi poisjäänyt rakas harrastus: Taidenäyttelyt.

Malevitj.jpg
Bob Dylan "See That My Grave Is Kept Clean"