Hei


Tää on väliaikapurkaus. Olen erittäin kiukkuinen ja kihisen pahaa tuulta.

Eihän mua nukuttanut ennen aamukuutta, koska nukuin kahtena edellisenä yönä univelkoja pois korkojen kanssa. Tätä tää on. Ensin mä en nuku useaan yöhön juuri lainkaan ja sit mä nukun parina yönä liikaa, enkä sit taas yhtään.

Tsekkasin aamuyöllä pari eläkkeensaajan verokorttiin liittyvää seikkaa netistä. Hirvee meteli nousi koneesta. DVD-asema meni jo rikki ja näemmä loputkin koneesta on hajoamassa. VITTU. Ei mulla ole rahaa ostaa uutta, edes virtalähdettä. Enkä mä ymmärrä mitä mä kohkasin takautuvista tuloista. Pohdin summaa yöllä makuupussissa pyöriessäni. Mä saan noin 450 euroa takautuvia tuloja, joihin sisältyy sekä kesäkuun asumistuki että palautettavat ylim. maksetut verot. Eipä sillä paljon hurrata kun näyttäis että mä joudun kumminkin hakeen tuloja sossusta, jolloin ne tietenkin kattoo noi rahat ylim. tuloiksi, jolloin ne menee tyystin hukkaan. Vituttaa.

Eikä se asiakaan selvinnyt. Viranomaisilla kun ei ole tapana laittaa minnekään selkeitä ohjeita ja kun soittaa kysyäkseen jotain yksityiskohtaa, niin saa aina niskaansa kylmää vettä:
"Etkö - sä - onneton - tiennyt - tätä."

Kokeilin makuupussia. Onneksi päätin aloittaa varovaisemmin pelkästään tuuletusikkuna selällään ja isommalla mukavammalla pussilla. Nukahdin kuuden jälkeen. Heräsin yhdeksältä kaameeseen mahorkan käryyn. Naapurihan se siellä kaverinsa kanssa. Pidän tuuletusikkunaa öisin yleensä raollaan, jolloin hänen pihaltaan kantautuva käry on siedettävä, enkä herää siihen juuri koskaan. Nyt kävi toisin. Meinasin tukehtua. Pahinta on, ettei käry häviä mun kämpästä ihan heti, vaan jää lojumaan huoneilmaan pidemmäksi aikaa. Mun puolesta tupakoinnin vois kieltää samantien kokonaan. Ihan tosi. Jos joku on siitä niin riippuvainen, et tartteis hankkia salakuljetettua tupakkaa, niin hankkikoot. Mä pohdin usein, että mikä vitun oikeus tupakoitsijoilla on kiusata jatkuvasti kanssaihmisiään. Miten kävis, jos mä päättäisin viihdyttää itseäni polttamalla takapihalla kerran tuntiin kourallisen suitsukkeita. Saisin varmaan häädön aiheuttamani yleisen haitan perusteella.

Kun sain jälleen unen päästä kiinni, niin huoltoyhtiö tulikin ajamaan nurmikkoa sellaisella vitun isolla koneella. Miksei totakin vois tehdä, jollain hieman pienemmällä kalustolla. No, ei ollut onneksi jo aamuseiskalta ajelemassa. Tätäkään mä en ymmärrä. Olen ollut itse puutarhaosastolla töissä, eikä mulle valjennut koskaan, miksi muiden elämää häiritsevä työ piti aloittaa jo aamuseiskalta, enkä mä ymmärtänyt myöskään yleisen laiskuuden määrää niissä hommissa. Mä aloitin suoraan tekemällä neljään tuntiin kolmen päivän homman. Työnjohtaja tais olla vaan tyytyväinen mun lopetettua ennen aikojani, koska mä huhkin toisen malliin kuin kukaan muu työntekijöistä. Olin ylen huono esimerkki muille. Ja mun omasta mielestä mä tein töitä normaaliin tahtiin. Mähän en siis ole lainkaan vaativa esimies. En. Hommat pitää oikeasti tehdä 100% tosissaan. Muuten voi olla rennosti ja pitääkin olla. Mä en tajua munkin myymälässä töissäolleita ja edelleen töissäolevia ihmisiä, jotka (kuten on käynyt nopsaan ilmi) ajattelee, että töissä on kivempaa, jollei tartte tehdä mitään. He siis viihtyvät aikuisen oikeasti p a r e m m i n kun ei tartte tehdä yhtään mitään. Heitä v i t u t t a a kun pitää asiakkaan tullessa nousta persiiltään palvelemaan, koska olisi k i v e m p a a tuijottaa seinää. Ja tollaisa tyyppejä on vaikea potkia pihalle lainsäädäntömme vuoksi, koska laiskuus ei ole mikään ulosheittoperuste. Mun käsityksen mukaan tää on aika yleinen ongelma missä tahansa organisaatiossa. Mä en tajua tollasia ihmisiä. Mä en ole mennyt koskaan töihin, joita mua ei huvita tehdä. Punkkarina se oli helppoa, kun vaan meni haastatteluun itsenään. Kun haluan tiettyyn työhön teen kaikkeni sinne päästäkseni ja teen sitä työtäkin sit tosissaan ja mua on aina arvostettu työntekijänä.

Mä olen aina tykännyt tehdä asioita. Siksi tää masennukseen sairastuminen ottaakin niin koville, ja varsinkin jatkuva toimettumuus, kun jo jaksaisi tehdä päivittäin jotakin virikkeellistä. Tiedän mä terapian perusteella, että vaadin helposti itseltäni liikaa. Täydellisiä suorituksia ja ylivirittyneisyyttä, mutta taitaisin jo osata ottaa rennommin.

Rahaa. Mistä sais rahaa? uuteen tietokoneeseen tai edes varaosiin ja siihen, et pääsis käymään jossain ja milloin Kela saa tehtyä oman eläke- ja asumistukipäätöksensä. Ei varmaan ennen kuin mä palaan takas töihin. jos palaan. En tällä menolla milloinkaan. Vai voisko nää mun hermostumiset nähdä positiivisina parantumista osoittavina energianpurkauksina. Perkele niin.

Taidan alkaa tekeen oikeita rikoksia ...

Ugh olen puhunut!

- Johannes -
 
PS

Tää on jo oikeasti ankaraa vittuilua. Kelasta tuli postilaatikkoon kirje seuraavalla tekstillä:

Ilmoitus päivärahan maksamisesta

Maksettava määrä 1951,59

Maksupäivä
Maksu on nostettavissa 04.08.2008

Maksuosoite
VERITAS ELÄKEVAKUUTUS

Tiedote
SVPR LIIKASUORITUS ---- LEHTO/HÖMMÖ

Mun tekstinymmärryksen mukaan mun tilille olisi pitänyt ilmaantua tänään moinen kiva summa. Mutta eihän tämä sitä tarkoita. Mitä kummaa sitten? Taidan korottaa tänään ääntäni onnettomalle ja viattomalla kelan virkailijalle, että mitä tää tarkoittaa ??? Milloin te opitte laatimaan ymmärrettäviä kirjeitä ???

Voisinko mä mennä ton paperin kanssa oikeuteen, että mun tilille olisi pitänyt tulla moinen summa ???