Moi

Kiitos Lumi.

Istun rauhallista koti-iltaa viettämässä. Koetan pysyäkin kotona. Äsken meni pari tuntia Facebookin parissa. Lisäilen ajankulukseni tänne jotain pientä.

1. Kykenetkö hätätapauksessa pesee hampaas jonkun muun hammasharjalla ?
No problem.

Seurustellessa meistä ei yleensä kumpikaan muistanut kupi kumman harja.

2. Minkä väriset alusvaatteet on rock ?
Rokeinta on pärjätä ilman.

Mullon ainoastaan lyhyitä ja puolipitkiä stylejä mustia alushousuja. En tartte muuta.

3. Omituisin mielitekosi kuukauden sisällä ?
Olla selvinpäin.

4. Erikoisin paikka jossa olet nukkunut ?
Puussa.

5. Lempidippisi ?
Mitä on dippi?
Mä olen oikeasti aika pihalla joissain asioissa.

6. Onko sulla pimeitä salaisuuksia joista kukaan ei tiedä ?
On. Vaikka mun lähimmät ystävät tuntee mut läpikotoisin, niin muutama hautaan saakka säilyvä salaisuus löytyy.

7. Lepakko vai puudeli ?
Lepakko. Grrr.

Tää tässön lepakko. Mites lepakko sanoo. Iskä istuu sit hiljaa minuutin. Näin se sanoo.

8. Eksoottisin eläin jota olet koskettanut ?
Tarantella joka meni mun käsivartta pitkin. Oli ihanan pehmeä otus.

Vähän kyllä meni sellainen ilkeä tunne selkäpiitä pitkin.

9. Mitä laitat kahviisi ?
Maitoa ja sokeria. Harvemmin keitettyä kuohuvaa maitoa ja kardemummaa tms.

Sain joululahjaksi pressokeittimen. Jollen olisi depressiivinen, niin olisin jo viettänyt joka päivä pari ihanaa kahvihetkeä hyvän kirjan seurassa. Mut keitin lojuu vielä paketissa kaapissa.

10. Jos olet tupakoinut edes joskus, mikä oli eka röökimerkkisi ?

Camel. Miehille jotka ... Poltin pari vuotta.

11. Esine jota olet joskus hirveästi himoinnut ja sitten saanut sen.
Edesmenneen isoisäni aito hopeinen waffen-SS pääkallosormus, jonka sain haltuuni toissajouluna vuosien projektin jälkeen. Nyt mua alkaa itkettää. Eikös tän pitänyt olla hauska meemi.

Kokoilee itseänsä...

Mun ihmisentappokoulutus aloitettiin jo kahden vanhana edellämainitun isänmaallisen miehen toimesta. Ryssät, joo. Kaverin ampumakoulutus aloitettiin samassa iässä, mutta hänellä meni vuosia oppia, että jossain värikuulasodassa saa osoittaa aseenpiipulla ihmistä. Kovin erilaista. Olin hälle kade. Hää ihan vaan metsästäjä.

Olihan se toki pentuna komeeta mennä aina ampuun armeijan ampumaradalle portinvartijoiden ja muiden tehdessä kunniaa sotasankarille eli mun ihan omalle upseeri-isoisälle. jonka isä oli valkoisten 'kenraali' ja jonka isä oli kansallismielinen senaattori tsaarin ajan Suomessa.

Jos oiski tullu sota jossa kuolla luotisuihkun eteen, tarviis tätä kaikkea ja sukukin katsois ylpeänä.

Itse asiassa mä oisin räjähtänyt sodassa tuhannen palasiksi, koska tehtävänä olis ollu panssarintorjuntaporukan komentaja. Elinajanodote taistelutilanteessa niin lyhyt ettei ehtis tätä lausetta edes kirjoittaa. Tai siis ekan ohi menneen laukauksen jälkeen tankki olis ampunu takas tai vaikka osuiskin niin sen tankin kaveritankki ois ampunu. Homma olis kilpajuoksua kuoleman kanssa. Asemiin, laukaus, juostaan henkemme edestä uusiin asemiin, laukaus, juostaan henkemme edestä uusiin asemiin, laukaus, vittu ohi. Ehkä mä ehtisin naurahtaa miten hassulta näyttää kun jalat roikkuu puun oksilla. Hyvät saappaat, jospa joku ne siel t ä   l    ö     y      t      ä       ä

Nyt mä taas itken kuin niagara.


12. Jos lapsuus olisi maku niin mikä se olisi ?
Vaalea leipäviipale, josta on salaa kaapilla revitty kovat reunat pois ja paineltu pehmeästä keskustasta kätevä levy.

13. Kamalin näky jonka olet koskaan nähnyt.
Kuollut ihminen.

14. Kivoin leikki ?
Ex tempore leikki. Siis itsekseen syntyvä.

Mä en jaksa luopua nauttimasta leikkivien lapsien katselusta. Jotenkin tärkeintä koko maailmassa se energia ja iloinen mökä sekä loputon mielikuvitus.

15. Pelottavin iskurepliikki joka on osoitettu sulle ?
"Jollet sä lähe mun luo niin tapan itteni." Katselin sitä aikani silmiin ja päättelin, ettei se tapa kumminkaan, joten en lähtenyt, ei tappanut, eikä edes toiminut se iskuyritys.

16. Penis- vai klitorislävistys ?
Yök.

17. Kamalin duunipaikkasi ?
Mä teen työni aina hyvin, enkä ole ollut koskaan kamalassa työpaikassa.

18. Jos pitäis ryömiä jostain ahtaasta paikasta ni mistä jäisit kii jos jäisit ?
Mä en ryömi ahtaista paikoista, joten en jää niihin kiinnikään mistään.

19. Kappale joka on vanha ja johon et aiemmin ole kiinnittänyt huomiota onkin nyt hyvä ?
Satoja. Muttei kuitenkaan miljoona miljoona ruusua.
Ähäkutti. Jäikö mieleen soimaan?

20. Mille keikalle haluaisit ?
P.J. Harveyn jos sais kantakapakkiin yksityiskeikalle Nick Caven kanssa ja mut vieraslistalle.

21. Onko sulla omana jotain mikä on kuulunut joskus sun isovanhemmille ?
Toi sormus nyt ainakin. Jossain vaiheessa saan vitusti arvotauluja. Mä oon niin vihanen kun isoäiti vei kirjaston divariin. Pkle tana. Mä oisin halunnut sieltä muutamia kirjasarjoja, joita mä aina luin pentuna nojatuolissa leikkien samalla kummallisella mekaanisella tuhkiksella.

22. Muutama lempidrinkkisi ?
Fisu, koska se nousee päähän kuin raketti ja herättää veren kiertämään ollen koostumukseltaan nerokkaan simppeli..
 
23. Lempikirosanasi ?
Helvetti. Mutta ei se ole minulle edes kirosana vaan adjektiivi.

24. Missä huoneessa olet nyt ?
Olkkarissa.

25. Mitä on näyttösi päällä ?
Ei mitään, eikä sen päällä pysysis mikään kun se on luisu.
Sen yläpuolelta seinältä löytyy intialainen sininen lintukirjailtu kangas ja viereltä itse solmuvärjätyt violetit verhot.

26. Montako kertaa olet tänään aivastanut ?
En kertaakaan.

27. Milloin satutit itsesi pahasti viimeksi ja miten ?
En mä tiedä. Tai muista. Mä en tunne silleen kipua. Kerran mä pidin peukaloa kynttilänliekissä viisi sekkaa jolloin ystävät sanoi että uskotaan jo ei tartte enää. Satuttaa. Mitä se on.

Mua on satutettu lapsena tahallisesti ja tahattomasti niin paljon et kai mä opin sulkeen kivun pois. Pitäisi oppia ja haluaisin oppia tuntemaan kuten kaikki muut ihmiset. Outo maa mulle.

28. Kenen ystäväsi kanssa vietit aikaa viimeksi kahdestaan ?
En mä muista. Mä olin kumminki niin pihalla, ettei musta ollu mitään iloa vaan ainoastaan huolehdittavaa.

Yks ystävä löysi mut kerran Köpiksestä kellarin ovelta sisäpihalta portaiden juuresta. Mä lojuin taju kankaalla mömmöistä. Muistan et kolme kyttää alkoi tuijottaa mua baarissa ja lähdin piiloon ja kun kerta olin piilossa niin vedin lisää. "Mitään oikeita poliiseja olleet. Harha sinussa puhui."

29. Oletko mielestäsi hyvännäköinen ?
En enää. Mä olen pyöristynyt kasvoista. Nenä ihan OK edelleen.

30. Käytätkö tällä hetkellä kynsilakkaa, minkäväristä ?
En käytä. Jos käyttäisin, niin jää miettimään ...
mikä sopii vampyyrinkelmeiden sormien kanssa.

31. Minkä julkkiksen näköiseksi sinua on kutsuttu ?
Mä olen joutunut todistaan passilla etten ole Ilkka Alanko, Ismo Alanko tai Mikael Junger.

(Fanit tunne omia idoleitaan. Jupisee itsekseen.)

32. Mitä unta näit viimeksi ?
Enpäs kerrokaan. Ei se ollut nolo, mut liian henkilökohtainen.

33. Milloin sait viimeksi lahjan ja keneltä ?
Jouluna, pojalta ja veljen perheeltä.

34. Minä taidon ottaisit jos saisit valita ?
Katkerana. Miksi minä olen ainoa täysin epämusikaalinen mun perheestä. Geenit niin vituillaan muutenkin.

Soittaminen auttais tähän depressioon parantavasti.

35. Minälaiset kuoret kännykässäsi on ?
En mä muista. Oisko mustat. Mun identiteetti ei rakennu kännykän varaan.

36. Miten asut ?
Kaupungin vuokrakaksiossa omalla takapihalla. Ihan jees, mut turhan pimeä asunto.

37. Mitä ajattelet juuri nyt ?
Tätä meemiä. Hei katsokaas; mä kun osaan keskittyä.

38. Mihin meni viimeksi hermo ?
Työkaveriin harrastusasioissa, vaikken enää töissä olekaan.

39. Milloin viimeksi imuroit ?
rakastan imurointia. Imuroin monesti kylässä, jos kotona ei tartte imuroida. Mä saan kiksejä imuroinnista. Tiskaaminen ekoharjalla on mukavaa ja silitys mun antiikkisilitysraudalla ja pyykinpesu on kans mukavaa. Mä oon tälleen aika kumma. Näin minulle on sanottu. Mä inhoon ainoostaan haisevia rättejä. Siksi mä imuroin myös työtasot leivänmuruista. Mut nyt depressivisenä villakoirat hyökkii päälle, tiskit kasautuu yli altaan ja pyykit tippuilee pyykkikorista enkä mä jaksa silitellä kauluspaitojakaan. Tää on eri kurjaa.

40. Milloin viimeksi nolostuit ?
Eilen kaupassa. Lue edellisen postauksen kommenteista.

41. Mitä tulee ekana mieleen sanasta auto?
Marilyn Mansonin video this is the new shit. Ou jea.

Mä haluan spektaakkelin takaisin politiikkaan.

42. Oletko ollut yhteyksissä virkavaltaan ?

Mä olen virkavalta !!!

Haetaanko tässä jänskää tunnustusta että kytät kaato mun pussikaljat maahan kun älys etten oo 18 vee.

Toimin taannoin 4 vuotta lautamiehenä tuomiten ihmisiä vankilaan ja muuta hankalan vastuullista. Mut näistä mä en voi valan sitomana kauheesti puhua.

Toisella puolla olen joutunut poliisin pahoinpitelemäksi, rikkonut monesti lakeja tietoisesti, joutuen itse käräjille ja selvinnyt aina sakoilla. Mut on myös pidätetty, kuulusteltu ja sellaista moneen kertaan. Mun nimi, kuva ja sormenjäljet on interpolin rekisterissä. Mun piti mennä kerran ihan sitä varten asemalle, vaikka protestoinkin ettei tää oo laillista. Poliisi näytti mulle miten se ruukaa ladata virka-aseensa. Olin sit hiljaa ja vedin mustetta näppeihin. Briteissä mun piti erään episodin vuoksi myös todistaa että mä poistun maasta kun eivät olisi halunneet päästää mua sinne ensinkään, mut avovaimo puhui mut rajan yli sisään kahden tunnin kuulustelujen päätteeksi. Älkää näyttäkä väärältä, älkääkä joutuko mihkään rekistereihin, setä neuvoo. Hankaloittaa nimittäin elämää.

Kannattaa myös tehdä kuten mä kerran unohdettuani mulle rakkaan lakin lentokoneeseen. Huomasin pikkukentän ulkopuolella. Kone oli kohta rullailemassa halliin. Mä sprinttaan kentän verkkoaidan yli apinana kiiveten ja ryntään täyttä vauhtia kohti konetta. Sit maassa neliraajalukituksessa, et mä vaan kun mun lakki ja ää tuntuu epämukavalta hillitkää nyt pikkasen. 

- Johannes -