Hengissä. Ei paljoa muuta. Terapiassa ja mielen sisällä käynnissä helvetin raskas ja vaativa osien asuinpaikkojen ja hoivasuhteiden uudelleenjärjestely sekä rauhanneuvottelut mulle vihamielisten ja muita osia vastaan sotaa käyvien osien kanssa. Vaikeaa, koska en tunnista vihamielisiä osia kuin vaikeista oireista. Edistymiseksi tämänkin voi toki laskea, koska olen prosessin alussa. Se on jo paljon se. Pelottaa vietävästi, koska mulle tuntemattomat osat kantavat raiskausten ja väkivallan kärsimishetkeä sekä ovat jopa osin pahantekijöihin samaistuneita.

Tarvitsisin lomaa jossain kahden rakkaani kanssa, mutta sen sijaan joudun elämään uudelleen ei-missään jatkuvan kahden paikkakunnan välillä, eikä rakkaani luona ole mulle omaa turvallista tilaa. Helvetin kuormittavaa ja olen alkanut käyttäytyä uupuneena parisuhdetta rikkovasti. Tekisi mieleni huutaa: "Apua!" Mulla ei ole paljoa muuta kuin parisuhde, terapia ja hmm luonto.

- Johannes -