Aamuyö

220px-Caspar_David_Friedrich_032.jpg

Wagner raikaa kuulokeissa korostamassa tilanteen dramaattisuutta. Voihan Götterdämmerung!
Onneksi mullon itseironiaa.

Heräsin pitkästä aikaa omaan äänettömään huutooni eli painajaisiin. Ei ylettömän pahaa, mitä nyt ajettiin pois kotoa, meinasin hukkua, eläimet meinas syödä mut suihinsa, fyysistä koskemattomuutta rikottiin kympillä ja vastasyntynyt vauvani paleltui kuoliaaksi matkalla uuteen kotiin.

Mun ei ehkä kannattaisi enää nukkua, ettei kävisi kuten viimeksi, että näen vain entistä pahempia unia. Mä jaksan kyllä valvoa, otan päikkärit junassa ja majapaikassa.Mietin eilen pääni puhki kuinka tehdä Mansen reissun kanssa. Huomasin omassa ajattelussani loogisen virheen. Kenties retket sosiaalisiin tilanteisiin eivät sinänsä olekaan mulle liian raskaita, vaan huonon olon aiheuttaa alkoholin liiallinen nauttiminen. Siis liian suurina annoksina otettu lääke. Kannattaisiko kokeilla tätä teoriaa ja nauttia ainoastaan ne kaksi eka tuoppia ja sen jälkeen parin tunnin ajan vettä/limppaa ja sit ehkä vielä yksi tuoppi. Mä jotenkin kammoksun pillereitä, enkä haluaisi turvautua nappeihin en edes beetasalpaajiin, joita muutamat ystäväni käyttävät paniikkihäiriöön.

Moira soitti illalla kumoten mun taloudelliset tekosyyt jättää lähtemättä. Ei hitto, mulla on ikävä Moiraa. Päätin lähteä. Tapaamme tänään kahvilla/lounaalla puolenpäivän aikaan. Eteeristäkin on mukava tavata pitkästä aikaa, samoin Punkkaria ja Psykologia, jos saamme aikataulut sovitettua.

Silti. Koossa ovat kaikki katastrofin ainekset. Tännhauser soikoon!

Onneksi homma on minusta itsestäni kiinni. Juo kohtuullisesti, käy majapaikassa lepäämässä, jos ottaa voimille, älä kuku aamukahteen. Tutkijan luona Hesassa sujui mukavasti. Miksei nytkin sujuisi. Tämä on mun sairauspäivärahalaisen kesälomareissu - Manseen. Jee et rokkenroll.

Suunnittelin eilen käyntikohteita: Amurin työläismuseo, Vapriikki, Lenin-museo, Tampereen taidemuseo ja Koskigalleria. Vapriikissa ja taidemuseossa olisi tarjolla Valokuvia kiinasta sekä kiinalaista nykytaidetta. Amurissa ja Leninin-museossa en ole tullut käyneeksi ikinä. Korjataas tällä kertaa.

Löysin netistä myös Vapriikin takana sijaitsevan Tallipihan. Mikä ihanan oloinen mesta; vanhaa idylliä ja myyntikojuja. Tänään ohjelmassa runopiha ja huomenna hevosmarkkinat. Juuri saopivaa ohjelmaa mun kaltaiselle romantikolle. Illalla voi pyörähtää Telakalla ja jossain Mansen lukuisista rokkibaareista. Klubilla soittais lauantaina lukuisia indiebändejä.

post-300-1128429658_thumb.jpg

Kävin muuten eilen poikani kanssa illallisella intialaisessa ravintolassa. Oli erikivaa jutella terveellisestä ruokavaliosta, paastoamisesta ja niin edelleen. Kotiin saavuttuani mieten miten ylpeä olen pojastani. Kuinka sen saisi sanottua hänelle.

Äh, muaa kyllä unettaa. Yritän nukkua vielä pari tuntia.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja erästä teosta lainatakseni: "Don't panic!"

- Johannes -