Hei vaan

 

Kihisen raivoa. Mun tekis mieli huutaa hulluna tai nussia apinan raivolla tai mieluiten nussia kuin viimeistä päivää huutaen gorillana. Saatana! Mä vihaan ja puran kaiken paskan nyt. Tänään!

 

Näin tekis mieli. Eilenkin oli vieraita, naapurit juhlivat jo päivällä, kävin parin muun naapurin luona kysymässä, kävin häiriköiden ovella, olen menossa taidenäyttelyn avajaisiin, jonne myös mun lapsen äiti on tulossa. Meillä ei ole mitään puhuttavaa, ei ole ollut sen jälkeen kun hän heitti mut pihalle yhtä äkkiä salamana kirkkaalta taivaalta. Sekin jurppii vihdoinkin. Näin unta, jossa koetin epätoivoisesti pärjätä faijaa vastaan tappelussa, mutta se otti mut lukitukseen ja kuiskasi korvaani: "Voisin taittaa sun niskat sekunnissa."

 

Panettaa, vituttaa, tekis mieli vetää känni. Voimistelin saunan pesuhuoneessa överiksi, saunoin överiksi, kävin jäätävässä suihkussa ja istun nyt höyryten kotona vieressä avattu Karjala tölkki ja harmitellen, että myöhästyn avajaisista. Veri kuohuu lihaksissa, ajatukset laukkaavat päässä, olen mitä ilmeisimmin kovin elossa. Se on helvetin hienoa se.

 

Erottuamme suorittajan kanssa kärsin aikani selibaattia. Kerran Lost & Foundin ovella valomerkin jälkeen katsoin erästä naista silmiin. Kysyin "Kuka sä oot? Tuletko mun luokse?" "Liisa, missä sä asut?" "Naapurikorttelissa" "Tulen" Heitin vaatteet pois jo eteisessä ja kapusin parvelle. Se seisoi hämmentyneenä vielä eteisessä. Mä siihen: "Tuutsä vai etkö sä tuu?" Joskus myöhemmin se sanoi: "Älä tapa mua." Jätti aamulla numeronsa lapulle ja vannotti soittamaan. Oli kuulemma kotona monenlaisia leluja. Heitin lapun roskiin oven sulkeuduttua. Pöljä veto. Näin sen kerran telkkarissa. Muistui mieleen episodi. Näin toisenkin yhden yön jutun telkassa viime viikolla. Ihan oli samanlainen vielä.

 

Hieman jo rauhoittaa. Pitäiskö koettaa syödä edes nimeksi jotain ennen kuin laitan bilekuteet niskaan & juoksen bussiin. Olis fiksua. Mitä mä nyt fiksuilemaan.

 

Nousen kuiteskin jääkaapille ja ettiin bussiaikataulua. Miten hyvältä tuntuukaan tuntea vihdoin oma vartalo. Mulla on keho!

 

Eläkää tekin!

 

- Johannes -