Hei


Ollut paska päivä paria kohokohtaa lukuunottamatta.

port_1.jpg

Koska mä voin selkeästi paremmin kuin vielä keväällä vuodenvaihteesta puhumattakaan, jolloin olin sairaalakunnossa, niin mä olen koettanut opetella kohentamaan tietoisesti oloani välttääkseni edellisen postauksen kaltaisten äärimasennusfiilisten pitkittymisen. Aiemmin ei vaan jaksanut tehdä oman itsensä eteen yhtään mitään, koska ei jaksanut päiviin edes nousta kunnolla sängynpohjalta. Ää. Mä aloitin 'koska' sanalla, pitää kai päättää aloitettu virke johonkin. Niin mä osallistun Lumen ja Marian esimerkin innoittamana possaripostaukseen. Siis mitä kivaa elämässäni on ollut puolentoista viikon aikana. Toimikoot tämä rohkaisuna suossa rämpiville. Kyllä se suo loppuu aikanaan, vaikka rannattomalta näyttäisikin. Depressiota sairastavan ihmisen horisontti on vaan niin pirun lähellä ja matalalla.

port_6.jpg

Terapia toimii! Tää on varmaan parasta kaikista. Keskustelut ovat raskaita ja istun niissä välillä sietokykyni rajoilla itku kurkussa, mutta opin ja ymmärrän sekä muutun eheämmäksi pikku hiljaa.

Nautin välillä kotona olemisesta ilman jatkuvan ahdistuksen tuntua ja poispääsyn halua. Laitan pari kynttilää palamaan, musaa soimaan, luen, katson elokuvaa, laitan ruokaa, iltateetä yms. pientä arkista kivaa.

Luin toissayönä loppuun viimeisimmän Harry Potterin ja se oli huisisti parempi kuin edellinen. Tykkäsin.

Olen oppinut pitämään mun uudesta tietokoneesta, ekasta läppäristäni.

Vaikken pääsekään lähtemään huomenna erämaahan kalareissulle, niin jään nauttimaan kotiini flunssakuumeesta ja pettymyksestä huolimatta hyvillä mielin höyryävän mehumukin ääreen kirjoineen/elokuvineen. Maailma ei romahda pettymykseen.

port_8.jpg

Sigur Rós, Neil Young, Mari Boine jne. ovat kertakaikkiaan hienoa kuultavaa.

port_9.jpg

Odotan innolla ensi viikon lauantaita ja Herkän väitöstilaisuutta & karonkkaa ja monen muun mulle tärkeän ystävän tapaamista. Ja olen niin iloinen Herkän puolesta, iso urakka takana, sietääkin juhlistaa.

Oli mukava käydä ostamassa tänään Herkälle lahjaa Taiteilijan kanssa ja poiketa sen jälkeen lounaalla.

Oli mukava istua eilen pari tuntia Miesnaisen kanssa kakkukahvilla ja kuunnella hänen Euroopan reissustaan ja huomata, että mäkin voisin poiketa jossain välissä matkoilla halpislennolla / aikuisten interreilillä kunhan talous kohenee.

Oli mukava istua eilen illallisella & lasillisella Ihmisvihaajan kanssa ja käydä aina niin mielenkiintoisia keskusteluja hänen kanssaan. Ja tällä kertaa kiinalaista safkaa, johon en pettynyt liiallisen maun suomalaistamisen vuoksi.

Oli sit kumminki mukava viettää synttäreitä, vaikken halunnut edes herätä koko päivään. Kiitos kommenteissa onnitelleille!

lenore.gif
Hienoa kieroa huumoria. Googlatkaa.

Mä en ahdistu ihan niin helvetillisesti mun vatsakummusta, koska tiedän sen häviävän kunhan tervehdyn sen verran että pääsen aloittaan aamu-uinnit uudelleen ja vähentämään edelleen kaljan kittausta. Johannes takas kondikseen. Yeah!

Älysin kuinka mukavaa onkaan kun asiakkaat, budotyypit ja ylipäätään ihmiset tervehtii mua iloisesti kaupungilla ja moni jää jutteleen, vaikken mä ole ollut kuvioissa mukana pariin vuoteen. Ja lapsen kaveri tuli tänään kaupassa tervehtiin oikein käsipäivän kanssa et mitä mulle kuuluu. Eikä hänkään tuntunut enää olevan hunningolla murrosikäisen tapaan.

Mullon ollut käsittämättömän levollinen olo sen päätöksen jälkeen, että yritän jatkaa sairaslomaa ja terapeuttikin lupasi kirjoittaa kirjeen psykiatrille, jottei homma menis pieleen mun traumaattisen käyttäytymisen vuoksi. (Ylipirteä pärjääjä / muka sairas.)

Oon hiffannu, et mullon tulevaisuus, suht onnellinen sellainen, vaikka vanhenenkin ja olen ollut aika kroonisesti depressiivinen.

Mustavalkokuvat onpi Mapplethorpen. Mullon ollut onni nähdä hänenkin näyttelynsä, joka oli taannoin Turun taidemuseossa. Perhana mä oon nähny paljon kaikenlaista.

- Johannes -