Huomenta

Nousin ylös tälle päivälle unimaailmasta. Olen elossa. Yö sujui jotenkuten. Välillä torkahtaen painajaisiin, välillä sängyssä täristen fantasiaromaanin äärellä. Kaipasin kipeästi muuta ajateltavaa. Tiedä sitten auttoiko demoneista kertova romaani parhaalla mahdollisella tavalla.

Lääkkeettömyys tuo näemmä unimaailmankin asioita suoremmin esiin. Näin painajasia yöllä ja nyt koko päivän nukuttuani elämäni kipupisteistä, eroista, työkyvyttömyydestä, miehistä, jotka ovat saaneet naiset, joihin olen ollut rakastanut (minun jäädessä lehdelle soittelemaan), rahattomuudesta. Yleisestä epäonnistumisesta.

Lempicka_musician.jpg

Jotain kelvollistakin sentään. Kaikki unet tapahtuivat art deco -maailmassa. En lakannut ihmettelemästä taiteen kauneutta, varsinkin rakennusten. Tarpeetonta sanoakaan et mä itse tietenkin asuin kaupungin ainoassa normaalissa talossa. Kunpa pääsisin joskus unessa toistuvasti esiintullleeseen art deco -hotelliin. Upea paikka.

407px-Ss_paris_stairs.jpg

Mua sattuu kipeästi moneen paikkaan. Kurkku on palanut oksentaessa jne. Heikko syöminen yhdistettynä perjantain ja lauantain juomiseen oli huono idea. Todella huono. Miksi minäkin kiusaan itseäni nauttimalla unten välillä vahvaa haen sanoja.. jalopenosipulitomaattivalkosipuli-mössöä suolaisten haen taas sanaa.. maissilastujen kera appelsiinimehulla alasnielaistuna. Tyhjään konjakin polttamaan vatsaan. Mutku hyvää. Taidan keittää kahvit. Johannes. Mitä sä juuri kirjoitit.

Shaws-art-deco.jpg

Ää. Pitäiskö käydä katsoon kuin pahasti veressä mun pyyhe on. Pyykkiin. Pyykkiin tässä itsekin joutaisi. Elämä kans. 90 asteen valkopesu.

- Johannes -