Hei


madinah-day.jpg


Olen viettänyt päiväni pääni kanssa. Liikaa ajatuksia, liian nopeasti minua aukikerivä terapia. Liikaa kaikkea, muttei malta jättääkään.

1496068.jpg

Hain netistä Koraanin useana erilaisena arabiankielisenä resitoituna versiona, samoin rukouskutsuja ja rukouksia sekä hankin 15 levyn islamilaisen musiikin kokoelman. Kummallista miten minun henkeni rauhoittuu yhtälailla ortodoksisen liturgisen kuoromusiikin kuin islamilaisen mystisen musiikinkin ja resitoinnin parissa.

1496069.jpg

 Pitäisi ottaa selvää ovatko ortodoksit tehneet Raamatusta resitoitua versiota. Mehän emme myöskään lue Raamattua, vaan resitoimme.

Olen pähkäillyt terapeutin kanssa ja itsekseni paljon mun kehollisuutta, josta taisin luvata kirjoittaa jokunen viikko sitten. Tuntuu, että prosessi on niin kesken, etten voi vielä kirjoittaa, vaikka kirjoittaminen jäsentäisi ylen myllertäviä ajatuksiani. Ennakkona kerrottakoon, että mä olen vaikeasti traumatisoitunut jo ihan vastasyntyneenä vauvana. Huoh. Muumioitumiskohtaukseni ovat pitkälle paluuta tuohon kokemusmaailmaan, kun ei ole kieltä eikä oman kehon rajoja, eikä minkäänlaista kosketusta toiseen ihmiseen. Mä ikäänkuin häviän savuna tuuleen.

Tulin juuri saunasta ja riennän ihan just kohta yhden miehen kitarakeikalle.

933196.jpg

Ja olen yksinäinen.

- Johannes -