Hei

 

 

Kirjoitan tätä uudella tietokoneella, kannettavalla, jonka nappasin postista mukaan prätkän satulalaukkuun matkalla Manseen. En ole jaksanut vielä säätää ja opetella juurikaan Windows Vistaa ja mun ekaa kannettavaa. Vinkkareissa kun on se paha vika, että ne ovat sellaisenaan aivan kamalia turhilla ja vähintään surkeilla ohjelmilla varustettuna. Tähän on asennettu joku aivan kelvoton HP mediacenter -ohjelmisto, jolla eilen katsomani DVD näytti onnettomalta, eikä asetuksien kautta päässyt korjaamaan tilannetta lainkaan. Tää on just se ongelma, kun asiat pyritään tekemään ihmisille täysin vaivattomiksi, niin joudutaan menemään sieltä missä aita on matalin. Myös teknisen laadun kanssa. Piti hakea netistä laittomasti parempi DVD-ohjelma, mikä ei sit tietenkään toimi ihan prikulleen Vistan kanssa.

Nostin teeveden jähtymään hellalta. Juon iltaisin aina yhden kupillisen kamomilla teetä. Mennee terveysvaikutukset hukkaan, jos hauduttaa kiehuvassa vedessä. Toi juoma rauhoittaa kummasti :)

 

279303542_2c80a323c4.jpg?v=0

Sigur Rós soi.

Vanhasta koneesta sippasi eilen näyttö. Luulin sen osan kestävän pisimpään. En saanut sit kotiin kahden koneen verkkoa, ehdin jo asentaa hubit yms, enkä ehtinyt siirtää sieltä talteen juuri mitään. Pitää kai joskus lainata jostain näyttö, siksi aikaa että siirtää kamaa tai siirtää kovalevy operaation ajaksi jonkun kaverin koneeseen. Huoh.

Mullon taas tosi hyvä olo. Viihdyn itsessäni ja kotonani. Perustyytyväinen voisi kai sanoa. Jo se vaikuttaa paljon, et sain tietsikan tästä olohuoneen toiselta sohvapöydältä pois ja tilalle tän nätimmän hennon kannettavan. Lapsi kävi eilen muistaen vihdoinkin tuoda mukanaan viimeisimmän Potterin. Sitä mä jo aloittelinkin. Jatkan kohta teekupposen seurassa. Tuntuu hieman omituiselta lukea sitä suomeksi, kun mä luin kaksi edellistä enkuksi. Nimet eivät valkene ihan heti.

 

02_11_SIGUR-ROS1-F.jpg

 

Mua rauhoittaa myös hedelmällisesti etenevä terapia. Avasimme keskiviikkona uudemman kerran mun kehollisuutta ja seksuaalisuutta. Menin jälleen ihan puihin, kuten banaanijutskan kanssa. Mieli ja voima pakeni vartalosta jättäen mut tyhjän ontoksi. Mutta saimme tällä kertaa keskusteltua laajemmin ko. aiheesta eli kuinka aiomme edetä pikkuhiljaa avaten mun "tsunami" -pelkoa. Uskon lujasti, et me pystymme etenemään asiassa yhdessä terapeutin kanssa työskennellen.

Musta on hieman omituista, etten mä kykene puhumaan terapiassa asiasta, kun mä kumminkin voin puhua muuten ystävieni kanssa seksistä hyvin avoimesti. Mut mähän en tietenkään silloin pura mun traumoja. Mä olen seksin suhteen kans tosi avomielinen ja avarakatseinen, enkä mä lähde tuomitseen muita tai arvottamaan ihmisten mieltymyksiä. Omalla kohdalla mä vaan olen aika hukassa ollut viime vuosina tän trauman aukikerimisen myötä. Musta on mukava ajatella miltä mä tunnun omassa kehossani parin vuoden kuluttua, kun jo näin loppukesästä tuntuu jo aivan erilaiselle kuin viime kesänä. Ja musta on mukava ajatella sitäkin, että kenties mä kummiskin ehdin vielä elää tasapainoista parisuhdetta jonkun mulle sopivan (ja toisinpäin) naisen kanssa. Joskus sitten.

 

shepbush.jpg

 

Tähän liittyen tein viime viikolla tärkeän päätöksen eli mä yritän jatkaa sairaslomaa vielä vuodenvaihteen jälkeen. Taisin (?) kirjoittaa tästä jo aiemmin, mutta tein vihdoinkin lopullisen päätöksen varaten mm. ajan psykiatrille uutta lausuntoa varten. Mua helpottaa ja rauhoittaa ajatus, ettei mun tartte miettiä vielä työkuvioita, vaan voin jatkaa paranemista ainkain ensi syksyyn eli vielä vuoden. Mua toki jänskättää aivan hirveästi mitä psykiatri sanoo ja mitä kela & työeläkelaitos päättävät.

Päätimme alkaa keskustelemaan terapeutin aloitteesta myös siitä (Saeglopur ... mua itkettää tää kauneus ...) mikä ois mulle hyvästä eli miten mä voisin alkaa kohentaa mun eloa ja oloa. Mun ongelmana kun on aina ollut, että teen liikaa muiden toiveiden mukaan unohtaen oman hyvinvointini, enkä mä ole oikein perilläkään siitä mikä on mulle hyvästä. Tää ois siksikin tärkeetä, että mä meen taatusti välillä aivan palasiksi terapiassa, joten siihen rinnalle tarviis rakentavia asioita mun elämään. 

Miten maailmassa voi olla näin taivaallista musiikkia.

Sigur Rós on Jumala & Kuningas.

Huomenna esiintys Kantakapakissa ihana etnobändi. Meniskö kumminkin?

- Johannes -

svefn.jpg

Svefn-G-Englar =
Jokainen Ihminen on kaunis