Hei


Gerry_Mulligan_meets_Ben_Webster_orig.jp


Oivallusten päivä. Koputan tietsikkapöydän kantta. Terapia jatkuu jälleen ja sen kyllä huomaa. Kävin selvittämässä vuokra-asioita kaupunkini vuokrayhtiössä. Ei huolta. He ymmärtävät tilanteen, eikä mun tartte huolehtia asiasta ennen kuin saan kelan asumistuen vaikka menisi syyskuulle. Vein pyykkiä, poltin musaa varmuuskopioille DVD-levyille (tietsikka vetelee viimeisiään), tutkin netissä asioita, laitoin pyykit kuivumaan, kävin kaupassa, pyöräilin lenkin, kävin saunassa, soitin pitkän & tervehdyttävän puhelun Moiralle ja istun nyt tässä vesilasin seurassa saunanraikkaana ja ah niin seestyneenä!

Mun piti kirjoittaa eilen pitkä vuodatus ystävästäni ja työkaveristani, mutten jaksanut alkaa purkamaan vitutusta myös tekstitse. Hän on oikeasti ilkeä ja vittumainen ihminen. Olen antanut hänen suoltaa aggressiotaan liian kauan ajatellen, että mä olen vaan niin herkkä. Eikä hän ole ymmärtänyt lopettaa, vaikka olen koettanut selvittää rautalangasta vääntäen hänelle, ettei asiakaspalvelija voi kohdella niin edes vakiasiakkaita tai työtovereitaan. Kun saavun myymälään tai hän saapuu töihin (riippumatta siitä olinko jo sairaslomalla vai en) niin hän tervehtii kaikkia tyyliin: "Tapan teidätkin." Lähtiessä aina dramaattiseen sävyyn: "Kuolkaa pois." Seuraavaksi hän haukkuu aina toiset työntekijät jollain tavalla johonkin yksityiskohtaan puuttuen tyyliin: "Mitä sä täällä maleksit. Pysyisit kotonas. Paitaskin rypyssä. Kuka antoi luvan." Hän saattaa sanoa asiakkaalle: "Ei sulla ole kummiskaan rahaa. Vain ostavat asiakkaat saavat oleilla täällä." Henkilökuntakokouksessa hän saattaa alkaa yhtä-äkkiä lällättämään kun muut yrittävät selvittää asialistalla olevaa ongelmaa. "Mitä mieltä sä olet?" "Lällällää. Haista paska." "Tää on työasia. Koetas nyt." "Tapan kaikki." Ja pohjimmaisena hän heitti taas vitsin varjolla, että on onnistunut viemään mun paikan ja pitämään mut käytöksellään sairaslomalla. Hehhee. Suunnitelma toimii. ... Entäs, jos hän on tosissaan?

Sekin mua tympii, että hänellä pitää olla aina kaikkeen joku syyllinen. Jos joku työntekijöistä unohtaa vaikka vuorollaan hakea kahvipaketin, niin hän ei vain voi hoitaa asiaa, vaan selvittää kuka unohti ja miksi unohti, eikä voi juoda kahvia ennen kuin on tämän työntekijän työvuoro niin, että syyllinen itse hoitaa asian kuntoon. Sama kaikessa. Jos joku tykkää hoitaa vaikka jonkun tietsikkajutun omalla tavallaan, niin se on väärä ja hän saattaa vaikka soittaa pääkonttoriin (vastaavana mun sijaisena), että ko. ominaisuus poistettas, koska se on huono ja väärä. Siis erilainen kuin hänen oma tyylinsä.

Toisinaan hän jaksaa olla mukava ja oikeasti viihdyttävää seuraa, mutta liian usein ei. Mä olen alkanut epäillä hänen olevan jossain määrin narsistisesti häiriintynyt.

76e55e280a9770e06857f5c49aca5ecb_full.jp


Asiaan:

Mä älysin salamana tänään terapian jälkeen, että ei mun ole mikään pakko

A) Palata töihin vielä vuodenvaihteessa.
B) Palata samaan työpaikkaan.

C) Mä voisin tehdä vaikka jotain aivan muuta. Pyrkiä vaikka opiskeleen ja vaihtaan ammattia.

D) Muutenkin tuli levollinen olo, et mitä sit vaikkei mulla ole liiemmin rahaa. Mä voisin silti elää tyytyväisenä parikin vuotta opetellen nauttimaan arjesta ja elämästä arjessa. Ei mun elämä ole oikeasti siitä kiinni kykenenkö mä palaamaan töihin viiden kuukauden kuluttua ja hankkimaan prätkän ensi keväänä.


Hemmetin hyvä olo. Rauhallinen.



ben_webster.jpg
Ben Webster soi :)



- Johannes -