Vuodatuksen serveri oli nurin koettaessani kirjoittaa pidempiä juttuja. Toimii jälleen. Takana huono yö ja kiireinen aamu menneillään, mutta halusin tulla silti kertomaan olevani hengissä ja hyvinvoiva. Suhteellinen käsite toki mun kohdalla. Päivitimme tilannetta terapian kesätauon jälkeen joku viikko sitten ja terapeutti totesi mun menneen hyppäyksenomaisesti eteenpäin. Turvallinen rahatilanne ja parisuhde, jossa tulen ymmärretyksi ongelmistamme huolimatta ovat tukeneet minua huomattavasti. Kahden rikkinäisen ihmisen yhdessäolo ei ole helppoa, mutta en osaa kertoa kuinka merkittävää mulle on kumppanini osatessa katsoa silmistäni missä tilassa olen. Ei tarvitse selittää eikä piilotella. Saan omaa tilaa toisen suuttumatta ja toinen ymmärtää, jos mun tarvitsee maadoittaa itseni nykyhetkeen. Elämäni ensimmäinen suhde, jossa en ole pelännyt kertaakaan kumppaniani ja on vaikea kuvitella miten sellainen tilanne saattaisi tullakaan eteen. Mun ei tarvitse käyttää voimavarojani pelkäämiseen, jolloin tilaa jää myös onnelliselle läsnäololle. Siksi vaikeatkaan hetket ja syvemmät ongelmat itsesssä / suhteessa eivät rasita liian pahasti.

Leppoisaa tulevaa elokuuta kaikille ja dissopotilaille myös mielenrauhaa.

-Johannes -