1325320.jpg
Masentuneen mieli vaeltaa itsekseen

Huomenta

Heräsin lyhyen yöunen jälkeen sossutädin soittoon. Aika maanantaina 10. maaliskuuta. Hienoa!

Hän kyseli vuokrarästit ja sen selliaset eli kaipa hän tuntee tapaustyypin eikä edes kehottanut mua tekemään hakemusta valmiiksi. Itse sanoin tekeväni niin pitkälle kuin pystyn. Lohdutti, että katsotaan sitä sitten yhdessä.

Olen luonnollisesti huojentunut.

1325321.jpg
Mielikuvistus hippityttöystävä huolestuu koska Johanneksella ei mene hyvin.

Mä olen selkeästi paniikissa jännittäessäni huomista psykiatria ja rahatilannetta. Häätö ja kadulle joutuminen sekä ilman terapiaa jääminen kummittelevat alituiseen mielen nurkissa. Yön pimeinä adrenaliinitunteina möröt aineellistuvat nurkkiin ja reagoin suunnittelemalla kuinka tuhoan oman elämäni ennen kuin viranomaiset ehtisivät sen tuhoamaan. Minulle tyypillinen tapa.

"En mä olisi halunnutkaan mitään."
"En mä olisi tarvinnutkaan apua."
"Älkää katsoko mua, ei kannata."
"Hei, reippaana poikana mä rankaisen jo itse itseäni."

Mun kannattaisi varmaan mainita näistä kuvioista ja peloista huomenna. Siis sen sijaan että suhtaudun jo valmiiksi niin etten mä saa yhtään mitään ja alan riehumaan sanallisesti.

Aurinko muuten paistaa täydellä loistolla. Kaapissa ei ole aamupalaa, joten taidan juoda pelkät kahvit ja lähteä kävelylle hieman kauempaan lähiökauppaan hakemaan leipää ja banaania. Kun vielä uskallan.

On mulla muutama kymppi käteistä eli haettuani jo katteettomalla kortilla ruokaa nostin vielä perjantaina useampia kymppejä automaatista. Saldo kun päivittyy onneksi viiveellä. Rutiinia mulle tällainen pikkuhuijaus. Ja muuten kannattavaa pankille, koska kuluineen ne ansaitsevat erinomaiset korot noista tilinylityksistä. Ilmankos pankki ei puutu niihin koskaan sen kummemmin kuin laskulla. Ja pukkaavat perään tarjouksen luoton korottamisesta. Milloinkahan he huomaavat etten ole käynyt enää vuoteen töissä.

1325319.jpg
Mielikuvistus hippityttöystävä sanoo: "Johannes kulta, älä huolehdi turhia".

Hei ja hurraa !!!

Mä yritän jaksaa puoliltapäivin kaupan sijaan ekaks jäälle kävelemään. En ole käynytkään tänä talvena, mitä sitä loskakelissä heikoille jäille.

Mukavaa viikkoa toivoo

- Johannes -